Duża inwestycja na kolei. Za blisko 30 milionów złotych wyremontują tory do Starego Koźla

4

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na  przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Efektem prac będą szybsze przejazdy pociągów i większe bezpieczeństwo. Inwestycja jest kolejnym etapem modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Chałupki, na którą PLK przeznaczyły łącznie 296 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudować odcinek Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (Granica Państwa).

Efektem przebudowy będzie podniesienie prędkości do 100 km/h (obecnie 50 km/h),  poprawa bezpieczeństwa i przepustowości linii przez zastosowanie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zadanie obejmuje wymianę 4 km toru oraz remont 7 obiektów inżynieryjnych (4 wiadukty i 3 przepusty). Przebudowany będzie również przejazd w stacji Bierawa oraz zostanie częściowo wymieniona  sieć trakcyjna na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Stare Koźle. Planowany termin zakończenia tych prac – listopad 2019 r. Szacunkowy koszt robót to ok. 27 mln zł.

Zmienia się linia kolejowa z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek

Intensywne prace trwają na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Wykonawca wymienił  już 10  km torów. Kontynuowany jest remont 17 obiektów inżynieryjnych. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczniej będzie także na 15 przejazdach kolejowo-drogowych.

Przebudowywane są stacje Nędza i Kuźnia Raciborska oraz przystanki  Dziergowice i Tworków. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 8 odnowionych peronów z nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. W czerwcu br. zostały zakończone prace związane z remontem peronu 2 na przystanku osobowym Dziergowice oraz peronu 1 w Tworkowie. Perony zostały  podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są także dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne, nowe oświetlenie i oznakowanie.

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie łącznie ok. 35 km linii kolejowej oraz 28 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów) m.in. dwa mosty 2 mosty – na rzece Psina o długości 91 m i na rzece Bierawka o długości 37 m.

Szacunkowy koszt rewitalizacji linii nr 151 na odcinkach Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice to ponad 70 mln zł. Zadanie to jest finansowane ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2018 r.

Wygodnie i szybko koleją w regionie

Przebudowa linii nr 151 (E59) Kędzierzyn-Koźle – Chałupki to istotna inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Śląsku, która usprawni ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Transport koleją będzie bardziej konkurencyjny, ponieważ skróci się czas przejazdu dla podróżnych oraz usprawni się  transport towarów. Efektem tych prac będą lepsze połączenia pasażerskie i szybszy przewóz towarów przez granicę w Chałupkach.

Inwestycje jest realizowane w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki (granica Państwa)”, szacowanego na ponad 296 mln zł, finansowanego z budżetu państwa.

4 KOMENTARZE

  1. Kiedyś były plany żeby Koleje Śląskie dojeżdżały do KK, miał tu być węzeł przesiadkowy, ale komuś to przeszkadzało – pewnie jakieś lokalne ambicje. Mnie i wielu innym mieszkańcom marzy się przyłączenie KK do woj. śląskiego. Może popchnęłoby to nasze miasteczko do jakiegoś konkretniejszego rozwoju, tak jak się to stało z Raciborzem po odłączeniu od woj. opolskiego. Nie pamiętam kiedy ostatni raz byłem w Opolu, a na Śląsku (Katowice, Gliwice) jestem często. Zakupy, imprezy itd.

  2. Magistrale Podsudecka / linia kolejowa nr 137 / tez planowano rewitalizowac z Kedzierzyna- Kozla do Legnicy > PKP- Plk przeznaczyla okolo 6,5 miliona zlotych na studium wykonalnosci. Ciekawe czy pod koniec tego roku zdecyduja czy sie kalkuluje ta inwestycja, czy dalej predkosc szlakowa pozostanie 30 km/h ??

Skomentuj