Chcą odbudować zlikwidowaną linię kolejową z Kędzierzyna-Koźla do Ujazdu

7

Zlikwidowana linia kolejowa pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Ujazdem może zostać odtworzona. Mieliby z niej korzystać pracownicy dojeżdżający do firm zlokalizowanych w strefie przy autostradzie A4.

Pomysł reaktywacji linii na antenie Radia Opole ogłosił burmistrz Ujazdu Tadeusz Kauch. To właśnie Ujazd jest najlepiej rozwijającą się gospodarczo gminą w regionie, co zawdzięcza terenom inwestycyjnym tuż przy autostradzie A4. Wielu mieszkańców Kędzierzyna-Koźla właśnie tam codziennie zarabia na życie.

– Ta linia przebiegała przez teren obecnej strefy. Mogłaby tam powstać dodatkowa stacja tak, aby pracownicy mieli łatwy dojazd do firm – mówi Radiu Opole Tadeusz Kauch. – Pierwsze informacje poszły do PKP i zarządu województwa opolskiego. Myślę, że nowa perspektywa środków unijnych, która ma być nakierowana na transport, uwzględni nasze oczekiwania i prośby, i ta linia zostanie odtworzona.

Ostatni pociąg na planowanej do reaktywacji trasie przejechał w 2010 roku. Obecnie jest ona częściowo rozebrana, a niektóre obiekty, na przykład urokliwie położony dworzec w Zalesiu Śląskim, sprzedano w prywatne ręce.

7 KOMENTARZE

  1. W naszym mieście nikt nie respektuje przepisów.Ostatnio szłam chodnikiem do Lidla od wiaduktu i ktoś dzwoni a to rowerzystka,która jechała nie ścieżką rowerową tylko chodnikiem,musiałam zeiść z chodnika bo chciała mnie rozjechać.20 lat temu byłam w Niemczech i o mało nie zapłaciłam mandatu ponieważ jedną nogą weszłam na ścieżkę rowerową.U nas nikt tego nie egzekwuje,najgorzej na ul.Wojska Polskiego rowery jeżdżą jak chcą i ludzie także.Tak niewiele potrzeba aby wszystko sprawnie działało,może ta uwaga służby zainteresuje?

    • No i w ten prosty sposób znika bezrobocie, a kolejne ekipy mogą odtrąbić sukces.
      Podobnie jak z budową dróg.
      Ulepią coś drogopodobne, z jakiejś plasteliny i za rok mają robotę przy łataniu, za trzy, taka droga nadaje się już do odbudowy.
      W Holandii, ruch samochodowy potężny, drogi równiutkie i co najważniejsze nie widać ekip robót drogowych, które by na bieżąco taki stan utrzymywały.

    • Bo niszczy opcja wyprzedażowo proniemiecka, a buduje socjalno polonizacyjna. Bipolarna scena polityczna ma to do siebie, że co wybory mamy spore szanse na zmianę kierunku i odkręcanie „osiągnięć” poprzedniej ekipy. Dlatego istnieje konieczność wprowadzenia większej różnorodności, czegoś innego niż tylko PO i PiS.

  2. Do tego czasu zanim by miała powstać linia kolejowa, powinien kursować miejski liniowy autobus z Kędzierzyna Koźla w godzinach kiedy są zmiany😉

  3. A może by tak pomyśleć w ramach nowej perspektywy środków unijnych o linii tramwajowej (to nie żart). Na początek mogłaby ona łączyć np. centrum handlowe na Pogorzelcu, ze Śródmieściem i os. Piastów.

Skomentuj

Udowodnij, że nie jesteś robotem i rozwiąż zadanie :) *